کویرمنتظر

پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر

پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر

خسته‌ام از این کویر، این کویر کور و پیر
این هبوط بی‌دلیل، این سقوط ناگزیر

آسمان بی‌هدف، بادهای بی‌طرف
ابرهای سر به راه، بیدهای سر به زیر

ای نظاره‌ی شگفت، ای نگاه ناگهان!
ای هماره در نظر، ای هنوز بی‌نظیر!

آیه آیه‌ات صریح، سوره سوره‌ات فصیح!
مثل خطی از هبوط، مثل سطری از کویر

مثل شعر ناگهان، مثل گریه بی‌امان
مثل لحظه‌های وحی، اجتناب‌ناپذیر

ای مسافر غریب، در دیار خویشتن
با تو آشنا شدم، با تو در همین مسیر!

از کویر سوت و کور، تا مرا صدا زدی
دیدمت ولی چه دور! دیدمت ولی چه دیر!

این تویی در آن طرف، پشت میله‌ها رها
این منم در این طرف، پشت میله‌ها اسیر

دست خسته‌ی مرا، مثل کودکی بگیر
با خودت مرا ببر، خسته‌ام از این کویر!
قیصر امین پور

آخرین مطالب

اعتقاداتم ...

چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۱۶ ب.ظ

هوالمحبوب

اینای که مینویسم خیلی بهم ربطی نداره ولی میخام بنویسم تا بمونه و ی وقت فراموش نکنم...

1-تو کلینیک مریضم از همه جا مینالید همش میگفت ازدست این حسودا اصلا زندگی سخته خیلی بده ، به اون جایی که میخوام نرسیدم منم گفتم اعتقاد دارم اگه کسی بدونه که خدا بهتر از خودش میدونه چی براش خوب چی بد همیشه آرامش همراهشه و یقین دارم اگه آدم وظیقشو تاکید میکنم وظیفشو درست انجام بده قطعا هرچی براش پیش میاد بهترین چیزه ...أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ(28 رعد)

2- با ی دوست حرف میزدم داشتیم بحث میکردیم که خدا چجوری بنده شو راهنمایی میکنه گفتم من اعتقاد دارم خدا هر کس وچیزی رو سر راه آدم قرار میده ی نشانه است حالا شاید باید ی ویژگی خوب و یاد بگیریم ی ویژگی بد و حذف کنیم ویا ی کاری رو تکرار نکنیم...حتی گاهی خدا علامت خطر و نشون میده......کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُون(103 آل عمران)

3-داشتم به دوست دوران مدرسه ام چت میکردم... 12 ساله با هم دوستیم...تقریبا ی ماه پیش رفت آمریکا!شبش زنگ زد گفت دارم میرم...تعریف میکرد که نهارا فقط سالاد میخوره شامم ی جا پیدا کرده که غذای حلال داره و... بگذریم میگفت خوبیه اینجا اینه که هرجور بخوای میتونی زندگی کنی...منم گفتم اعتقاد دارم آدم همه جا میتونه هرجور میخاد زندگی سختی داره که همه لذتش به سختیشه... لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا...(2ملک)

4- یکی داشت حساب کتاب میکرد که اینکارو بکنم اینقدر پول در میارم اینم اینطوری ...با خودم گفتم من اعتقاد دارم روزی دست خداست و هیچ بنده ای بدون روزی نمیونه و روزیش تعیین شدست و ما باید به وظیفمون فکر کنیم...وَمَا مِن دَآبَّةٍ فِی الأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللّهِ رِزْقُهَا (6 هود)

و ی عالمه اعتقاد دیگه همش تو دینمون اومده...


پ.ن : اولا اینا اعتقاداتمه و سعی میکنم عمل کنم ولی خیلیییییییییی جاها نتونستم...دعا کنید عامل باشم

پ.ن : حفظ موضوعی ثبت نام کردم خیلی سخته دعا کنید از پسش بربیام...

پ.ن : راجع به حکمت که خداروشکر کسی نظری نمیده نظرتون راجع به خوندن نهج البلاغه برای رکن یک چیه؟

پ.ن: اعضا فعلا محدثه ، من ، رهگذر مختار ، فاطمه ا ، معصومه ع ، زهرای مرضیه...

لطفا زودتر نظر بدید که انشاالله زودتر شرو کنیم ...

دلم براتون تنگ شده...

دعا یادتون نره...

اللهم عجل لولیک الفرج


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۷
کویر منتظر

نظرات  (۱۰)

۱۷ مهر ۹۲ ، ۲۳:۰۰ زهرای مرضیه
من بانهج البلاغه وقرآن موافقم.حفظ موضوعی ب چ شکلیه؟
پاسخ:
ی کتابی داره که راجع به موضوعات مختلف آیات و دسته بندی کرده توسایت اوقاف میتونی ثبت نام کنید قراره کتابم بفرسن که عنوز نفرستادن...
پی دی افش تو سایت هست
نهج البلاغه خوبه ولی بهتره موضوعی مطالعه کنیم.
پاسخ:
پس سیر کتابای شهید مطهری خوبه؟

سلاااام من مهستن ها....فقط یه طوری نشه که یه دفه ای بار زیاد برداریم به سرانجام نرسه...میشه ذره ذره زیادش کنیم؟
پاسخ:
سلاااااااااااااااااام
آره موافقم
منظورم اینه که نهج البلاغه رو موضوعی مطالعه کنیم وکرنه به نظرم نهج البلاغه برای سیر مطالعه مون فوق العاده است.
پاسخ:
آها از اون جهت...فکر خوبیه...
۱۸ مهر ۹۲ ، ۱۵:۲۴ زهرای مرضیه
هرچی شمابگید
پاسخ:
....
مفاتیح الحیاتم هست...
من خودم به شدت در زمینه ی تاریخ زندگانی ائمه ی اطهار احساس نیاز میکنم...
میتونیم سخنرانی های آ پناهیان رو هم در زمینه ی سبک ندگی گوش کنیم...حالا نمیدونم جزء کدوم قسمته!!
پاسخ:
همشون خوبه...
بچه ها خواهشا نظر بدید شرو کنیم...
سخنرانی از این جهت خوبه که میتونیم ایمیل کنیم در دسترس همه باشه...
انسان 250 ساله رو خوندی؟ کی میای خونمون؟

نه نخوندم هنو!!فقط تعریفشو ازت شنیدم!!
کی بیام؟
دلم تنگیده!
فردا یه روزیه ها...
دعا یادت نره خواهری!!حالا بعدا برات میگم!!
راستی به نظرم مهمترین کار قبل همه چی منظم شدنه.مثلا اگه درس باید میخونی که باید بخونی تو ساعت خاص...نماز دعا کتاب همه تو ساعت خاص!
مهمترین هدف این برنامه ها هم همینه به نظرم...
کسی پیشنهادی برا منی که هر روز تقریبا دانشگام و برنامه ی هر روزم متفاوته داره؟
نمیتونم یه برنامه ی روزانه داشته باشم خوب!بید برا هر روز جدا بریزم.منم تنبلللل...
تازه بعضی روزا آدم خسته تره!
پاسخ:
صبحای من خالیه قبلش بگو زود بیا مثلا شنبه صبح که 10-12 خالیه...
چشم آره حتما باید تعریف کنی...
واسه برنامه ریزیم به نظرم هفتگی برنامه بریز ی ساعتاییم بذار اگه نرسیدی جبران کنی بعضی کارا هم که روزانه است و مداومت میخاد...
راستی انسان 250 ساله تاریخیه؟دقیق بگو در چه حوزه ای... تمومش کردی؟
پاسخ:
نه تموم نکردم ...
انگار ی انسان که 250 سال عمر کرده و زمان همه ائمه بوده و شرایط ائمه رو میگه جالبه

سلام خواهری،خداقوت

خیلی دلم میخواد منم باشم ولی بخش ودرس وارشد......

پیشنهادی برا ماهم دارین؟

پاسخ:
سلاااااااااااااااااااااام
من بیشترررررررررررر
شما هفته ای 30 ساعت مطالعه کنید فقط رکن یک و...انشاالله...
سلام آبجی.فعلا نظرخاصی ندارمو تابع جمعم.هرچه زودتر شروع بشه بهتره.

پاسخ:
سلام
انشاالله فردا ی پست میذارم شرو میکنیم دیگه انشاالله...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی