کویرمنتظر

پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر

پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر

خسته‌ام از این کویر، این کویر کور و پیر
این هبوط بی‌دلیل، این سقوط ناگزیر

آسمان بی‌هدف، بادهای بی‌طرف
ابرهای سر به راه، بیدهای سر به زیر

ای نظاره‌ی شگفت، ای نگاه ناگهان!
ای هماره در نظر، ای هنوز بی‌نظیر!

آیه آیه‌ات صریح، سوره سوره‌ات فصیح!
مثل خطی از هبوط، مثل سطری از کویر

مثل شعر ناگهان، مثل گریه بی‌امان
مثل لحظه‌های وحی، اجتناب‌ناپذیر

ای مسافر غریب، در دیار خویشتن
با تو آشنا شدم، با تو در همین مسیر!

از کویر سوت و کور، تا مرا صدا زدی
دیدمت ولی چه دور! دیدمت ولی چه دیر!

این تویی در آن طرف، پشت میله‌ها رها
این منم در این طرف، پشت میله‌ها اسیر

دست خسته‌ی مرا، مثل کودکی بگیر
با خودت مرا ببر، خسته‌ام از این کویر!
قیصر امین پور

آخرین مطالب

سکوت...

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۴۲ ب.ظ

هوالمحبوب


کسانی هستند که از خودمان می رنجانیم؛

مثل ساعت هایی که صبح، دلسوزانه زنگ می زنند؛

و در میانِ خواب و بیداری، بر سرشان می کوبیم؛

بعد می فهمیم که خیلی دیر شده ...!

منبع وبلاگ سرخ


پیامبر (ص) :
اَوصانى رَبّى بِسَبعٍ: اَوصانى بِالخلاصِ فِى السِّرِّ وَ العَلانیَةِ وَ اَن اَعفُوَ عَمَّن ظَلَمَنى و اُعطىَ مَن حَرَمَنى و اَصِلَ مَن قَطَعَنى و اَن یَکونَ صَمتى فِکرا وَ نَظَرى عِبَرا؛

پروردگارم هفت چیز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشکار، گذشت از کسى که به من ظلم نموده، بخشش به کسى که مرا محروم کرده، رابطه با کسى که با من قطع رابطه کرده، و سکوتم همراه با تفکّر و نگاهم براى عبرت باشد.

کنزالفوائد، ص 184



هر چی خواستم بنویسم دیدم ننویسم بهتره...
...................................................
...................................................
دعایم کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۱
کویر منتظر

نظرات  (۲)

سکوتت از صد تا فریاد گیراتر و رساتر بوووووود کویر جون. ولی خوبی ساعت اینه که اصلا به دلش نمیگیره و هی زنگ میخوره مگه اینکه صاحبش کلا offش کنه که اونوقت دیگه عوارض خواب موندنس با خودشه.
پاسخ:
بسیاااااااااااااااااااااار زیبا بود عزیزم...
ممنونم...
من نکته شو نگرفتم.دقیقا با کی بودی؟!
پاسخ:
بیشتر با خودم بودم خواهر...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی