کویرمنتظر

پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر

پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر

خسته‌ام از این کویر، این کویر کور و پیر
این هبوط بی‌دلیل، این سقوط ناگزیر

آسمان بی‌هدف، بادهای بی‌طرف
ابرهای سر به راه، بیدهای سر به زیر

ای نظاره‌ی شگفت، ای نگاه ناگهان!
ای هماره در نظر، ای هنوز بی‌نظیر!

آیه آیه‌ات صریح، سوره سوره‌ات فصیح!
مثل خطی از هبوط، مثل سطری از کویر

مثل شعر ناگهان، مثل گریه بی‌امان
مثل لحظه‌های وحی، اجتناب‌ناپذیر

ای مسافر غریب، در دیار خویشتن
با تو آشنا شدم، با تو در همین مسیر!

از کویر سوت و کور، تا مرا صدا زدی
دیدمت ولی چه دور! دیدمت ولی چه دیر!

این تویی در آن طرف، پشت میله‌ها رها
این منم در این طرف، پشت میله‌ها اسیر

دست خسته‌ی مرا، مثل کودکی بگیر
با خودت مرا ببر، خسته‌ام از این کویر!
قیصر امین پور

آخرین مطالب

متاع واقعی....

دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۴۵ ب.ظ

بسم رب شهدا

تصور نکنید که من با زندگی به سبک و سیاق متظاهران به روشنفکری نا آشنا هستم، خیر من از یک راه طی شده با شما حرف میزنم .من هم سالهای سال در یکی از دانشکده‌های هنری درس خوانده‌ام، به شبهای شعر و گالری های نقاشی رفته ام.موسیقی کلاسیک گوش داده ام. ساعتها از وقتم را به مباحثات بیهوده درباره چیزهایی که نمی‌دانستم گذرانده‌ام.

من هم سال‌ها با جلوه فروشی و تظاهر به دانایی بسیار زیسته‌ام. ریش پروفسوری و سبیل نیچه‌ای گذاشته‌ام و کتاب «انسان تک ساختی» هربرت مارکوز را -بی ‌آنکه آن زمان خوانده باشم‌اش- طوری دست گرفته‌ام که دیگران جلد آن را ببینند و پیش خودشان بگویند:« عجب فلانی چه کتاب هایی می‌خواند، معلوم است که خیلی می‌فهمد! »

اما بعد خوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده است که ناچارشده‌ام رودربایستی را نخست با خودم و سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقاً بپذیرم که« تظاهر به دانایی »،  هرگز جایگزین «دانایی» نمی‌شود، و حتی از این بالاتر دانایی نیز با "تحصیل فلسفه" حاصل نمی‌آید. باید در جست و جوی حقیقت بود و این  متاعی است که هرکس که براستی طالبش باشد، آن را خواهد یافت، و در نزد خویش نیز خواهد یافت ...

و حالا از یک راه طی شده با شما حرف می‌زنم. دارای فوق لیسانس معماری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران هستم. اما کاری را که اکنون انجام می دهم نباید با تحصیلاتم مربوط دانست. حقیر هرچه آموخته‌ام از خارج دانشگاه است. بنده با یقین کامل می‌گویم که تخصص حقیقی درسایه تعهد اسلامی به دست می‌آید و لاغیر. "

اینها قسمتی از بیوگرافی شهید آوینی از زبان خودشونه....


مخاطب خاص این مطلب ی عزیزه که الان بهم اس داد ومن که مدت هاست این مطلب رو میخاستم بذارم  تصمیم گرفتم الان تقدیمش کنم البته من وسیله انتقال پیامم وگرنه قلم شهید آوینی رساتراز هر حرفی است...
امیدوارم مطلب گویا باشه...


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۲
کویر منتظر

نظرات  (۲)

ممنوووووون
عالی بود
قضیه ی مشترک در تمام اعصار!!
پاسخ:
سلااااااااااااااااااااااااااااااام
من وسیله بودمبرای انتقال پیام...
خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چندروزه تو بهت قضیه فاطمم...
میدونی ؟ من که تا حالا نتونستم ذرست و حسابی به چیزایی که خدا ازم خواسته عمل کنم . اما  وقتایی که خدا به آدم ها  توفیق میده و اون ها هم میخوان یه خیری رو هر چند نصفه نیمه انجام بدن ، انگار خدا به واسطه ی اون عزم کار درست ، آدم ها رو هدایت میکنه . هر قدر هم یه آدمی مستضعف باشه و حقیقت بهش نرسیده باشه ، در نتیجه ی تشنگیش برای حقیقت و عزمش به انجام همون حقیقت اندکی که میفهمه ، حقیقت رو پیدا میکنه بالاخره ...
در ضمن فاطمه خودش هم تو بهت قضیه ی خودشه و به شدت محتاج دعا...
پاسخ:
تبریک خواهرررررررررررررررررررررررریییییییییییییییییییییییییییییییی جوووووووووووووووووووووووووونم...
خودت میدونی ی دنیا دوست دارم...
دعا برای عاقبت به خیری تو همه دوستانم در راس دعا هامه...
شدیدا دلتنگم و محتاج دعا........

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی